vi + oli + paisatge = futur | Difusor

Havent realitzat un mapa socio-geogràfic de “L’altre Priorat” l’any 2009, l’objectiu del qual va ser reflectir aquella part del Priorat que queda exclosa dels discursos turístics i institucionals, enguany, per donar continuïtat al projecte ens hem proposat realitzar una visita turística fictícia per els tòpics típics de la comarca, aquells dels que varem intentar fugir… “vi + oli + paisatge = futur”.

Com varem observar l’any passat, la oferta turística de la comarca està centrada en recorreguts i activitats amb els eixos de referència vi, oli i paisatge; el que el turista
s’endú és, per tant, experiències lligades al vi, l’oli i el paisatge de qualitat. Certament, vi + oli + paisatge = futur. I també, present. D’aquesta manera, s’està constituint al Priorat una mena de Parc Temàtic de l’Autèntic, del que hom considera autèntic –en ambdós sentits, lloable tant com originari del Priorat.
És al voltant d’aquest concepte de la creació d’un Parc temàtic de l’Autèntic, sobre el que hem volgut aprofundir a partir del treball realitzat l’any passat, però com a segona capa d’informació, que només pot ser llegida si es recorre a la primera, als tòpics esmentats. Per exemple: per anar a Porrera des de Reus hem de passar per el Coll de la Teixeta, des del qual es pot veure l’impacte ambiental i paisagistic que suposen els grans molins de vent de la zona. Aquesta dicotomia entre paisatge natural / paisatge artificial resumeix la nostre intenció a l’hora de realitzar l’actual projecte, un tríptic informatiu d’una agència de viatges que ofereix una visita turística al priorat per (re-)conèixer els tòpics de la zona.

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Priorat Centre d'Art. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.